25 ноември 2011

,РИБАРСКИ НЕВОЛИ

То, какъвто рибарлъка, такива и стиховете, но поне ги има и всичко в тях си е истина!

ШАРАН БАБАНКА

Удари ми шаран,

голям шаран – бабанка!

Дръпнах силно –

щях да се пребия…

А то – какво да крия,

извадих мижава таранка!

НЕ ЩЕ ДА КЛЪВНЕ НИ ВЕДНЪЖ

Не ще да клъвне ни веднъж,

а колко хубави такъми!

Примамки вкусни викат дръж –

опитах всякакви чалъми!

Не ще да клъвне ни веднъж ,

дори да бъде и таранка.

Нали съм достолепен мъж,

какво ще занеса на моята Иванка?

ТИ СИ МИ ШАРАНА

Дремем на брега под сянка

с мисли туряме тигана.

Бавно ни спохожда дрямка –

няма, няма го шарана!

То и въдиците дремят,

не обажда се звънчето!

И примамки да се сменят –

все не ще, не ще проклето!

Вечерта с торбичка празна

хич не мисля за тигана.

А женичката ми казва:

„Мили, ти си ми шарана.”

ПАК СЕЗОНА СИ ЗАМИНА

Пак сезона си замина!

Всички вайкат се отвред.

Няма нийде вече риба,

а си плащаме билет!

По реки и язовири,

що народ клечи, клечи…

Със такъми риба дири,

а остава със мечти.

Всички търсим отговорни

и ругаеме на глас.

Но сами сме си виновни

да изчезне тя у нас.

Алчността ни я прогони,

алчността на мародер.

Всеки контрабанда лови –

бракониер до бракониер!

Пак сезона си замина,

плачат мухльовци на ред.

Пак останахме без риба,

но редовни сме с билет!

Кой е мухльовец ме питаш?

Отговарям ти за час.

Пълно с мухльовци е вредом

и един от тях съм аз!

Няма коментари:

Публикуване на коментар